måndag 24 september 2012

Dag 1

Hej hopp! Idag efter skolan släpade jag mig iväg till Friskis och gymmade i 40 minuter.
Kanske låter ynkligt, men jag kör på mottot "Hellre bara 40 min än ingenting alls!".
Det kändes väldigt bra att jag kom iväg! När man vaknar och har sovit för lite så är det allt för lätt att bara säga "Nä... jag gör det imorgon istället!" Men då kan man kolla på en av Nikes reklamslogans:
"Yesterday you said tomorrow." och sen deras märkesslogan "Just do it.". Två enkla meningar som känns designade att ge mig en spark i baken. Är man så lat som jag så känns det smidigt att göra små överenskommelser med sig själv. Igår kom jag överens med mig själv att: "Om jag är duktig och tränar på måndag, onsdag och fredag så får jag gå och shoppa på fredag." Haha, låter kanske patetiskt - men det funkar faktiskt för mig!

Imorgon ska jag på begravning, så vi får se hur känslomässigt trött jag är efter det, men jag ska försöka släpa mig ut på en promenad. På torsdag jobbar jag direkt efter skolan, så jag kommer inte hem förrän runt 20.00 och då vill jag bara äta och sen sova, så vi får se hur det går då. Det kanske får räcka med att jag går från skolan till Fyrishov. Det tar förmodligen mindre än trettio min, men som sagt - det är bättre än ingenting!

Just nu känns allt väldigt bra, men än så länge är det bara måndag...
Håller tummarna för att humöret fortsätter vara på topp resten av veckan!


Jag och mina icke existerande muskler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar