söndag 7 oktober 2012

Dag 14

Den här veckan har inte gått så himla bra. Jag har känt mig krasslig och allmänt hängig hela veckan, vilket har resulterat i att jag inte har tagit mig iväg till gymmet en enda gång. Den enda "motion" jag har fått är en 10 min promenad till jobbet och en 4 km cykeltur till och från ICA. Så ja... inte speciellt lyckat! Med avslappningen har det dock gått bättre. När jag vaknade i måndags kl. 6 så satte jag på ett avslappningsband och tänkte att jag skulle få en fin början på dagen, men det blev inte riktigt så. Jag lyckades somna om innan den 10 minuter långa meditationen var färdig. När jag vaknade och halvsovandes kollade på klockan så visade den 06.16. Trodde jag. En minut senare fick jag panik eftersom klockan egentligen var 07.16 och min buss går 07.40. Så det jag trodde skulle bli en bra start på dagen blev istället bara galet stressigt. Men man lär sig av sina misstag! Resten av veckan har jag gjort avslappningen på bussen till och från skolan istället. Jag har inte märkt av någon direkt effekt av det hela och det kommer nog ta ett tag innan jag gör det, men det är riktigt skönt ändå.

Veckan som kommer SKA bli mycket bättre! Jag ska verkligen planera in vilka dagar jag ska ta mig iväg till gymmet, sparka ut mig själv på promenader (Dock är det så galet tråkigt att gå själv!) och fortsätta göra avslappningen varje dag. Jag hoppas även att förbättringen av kosten ska bidra till att jag mår bättre och orkar med mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar