tisdag 6 november 2012

Vecka 5: planering

Okej, så denna punkt har blivit uppskjuten ett tag, men nu är det dags att ta tag i den!
En egenskap jag har ärvt från min mamma är att jag älskar att göra listor. Jag vet inte varför, men att se på papper exakt vad som behövs göra och sedan få stryka över det när man har gjort det gör mig konstigt nog galet mycket effektivare än vanligt. Jag gick i Kunskapsskolan 7:an - 9:an och där har man en loggbok där man planerar in exakt vad man ska göra under dagen. Jag har nog aldrig varit så effektiv i hela mitt liv! Jag jobbade för mycket istället, just för att man fick det. Jag läste bland annat ut all högstadietyska i 7:an och hann läsa högstadiespanska resten av tiden. Hur som helst, klara listor och planeringar gör att arbetsbördan delas upp bättre och blir lättare. Därför ska jag börja skriva upp exakt vad jag ska göra under en vecka och även vilken dag det bör göras ifall det finns en deadline samma vecka.

Så här ser denna vecka ut för mig:

Inlämningar/prov:

  • PM om talet till nationella i svenska, 150 - 300 ord Torsdag

Att göra:
  • Skriva PM Mån - tis KLART
  • Börja skriva på biologirapporten
  • Göra alla uppgifter till kapitel 7 i kemi
  • Läsa till och med kapitel 10 i "Der Vorleser" KLART
  • Läsa till och med kapitel 23 i "Oliver Twist"
Som ni ser så är PM:et det enda som ska in denna vecka. Böckerna ska vara färdiglästa vecka 47 respektive vecka 49, men att läsa böcker tar rätt lång tid, så därför lägger jag in det som fasta punkter redan nu. Biologirapporten tar ett bra tag den med, så det är lika bra att börja skriva på den så fort som möjligt.

Nu ska jag läsa lite i "Oliver Twist" innan det är sovdags! Ha det bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar