tisdag 4 december 2012

Dag 72 - Helvetesveckan 2.0

Det är dag 72 och jag tror att jag håller på att avlida av stress. Jupp, precis ALLT ska läggas de här sista tre veckorna innan jul och jag vet knappt var jag ska börja plugga.

Mina sista tre veckor ser ut såhär:

Vecka 49
- Psykologiprov
- Religionsprov
- Psykologiuppsats
- Boksamtal om Kafka

Vecka 50
- Matte D NP

Vecka 51
- Biologiprov
- Boksamtal om Oliver Twist
- Kemilabrapport in

Jag och mina vänner kallade förra veckan för "Helvetesveckan" men ack så fel vi hade. Denna vecka är 1000 ggr värre. Jag vet som sagt inte ens vad som ska prioriteras högst. Psykologiprovet är imorgon, men samtidigt har jag typ inte ens tittat på religionen riktigt eftersom jag har haft så mycket tidigare veckor. Jag har lyckats skriva ihop sammanfattningar av både psykologin och religionen samt skrivit klart uppsatsen, så det är väl en början i alla fall... Tidigare idag var jag tvungen att ta en lugnande tablett för att allt bara snurrade i huvudet och hjärtat klappade som tusan. Jag är all for terapi och avslappning, men medicin är oslagbart när det kommer till att ge en omedelbar effekt.

Nu ska jag däremot satsa på avslappningen och ta ett varmt bad. Jag har blivit en liten badjunkie på senaste tiden, dock blir jag lätt uttråkad så badar inte speciellt länge, men det är varmt och mysigt.

Som ni kanske kan lista ut så har gymmet verkligen lågprioriterats de senaste veckorna. Besökte Friskis en snabbis med Alice i söndags, men det kommer inte hända igen den här veckan kan jag lugnt säga. Nästa vecka kanske det blir något om jag inte ligger i en koma... Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar